Click the title that you prefer and read it! I will add others articles. See this page often!

Category Didactic for Chromatic Harp 6/6
Chromatic Harp Posture
Lesson 1 The Whole-Tone Scale
Lesson 2 Technical study fingering on the harp Chromatic 6/6 lesson 2
lesson 3 Study of the intervals from the second to the eighth
First lesson: Study of the major scale

Block Chords Essential Positions

B.C.E.P. Triads Major 

B.C.E.P. Triads Minor

B.C.E.P.Diminished Triads

B.C.E.P. Augmented Triads

B.C.E.P. Major 7 Quatriads

B.C.E.P. Minor 7 Quatriads

B.C.E.P. Dominant 7 Quatriads

B.C.E.P. 5b7 Quatriads

B.C.E.P. Diminished 7 Quatriads

Category: “Jazz Harp, chromatic and pedal Harp, comparison – History of performance practice extemporaneous, of the arrangement techniques and improvisation”.
Arpa Jazz Arpa cromatica e a pedali a confronto – Storia della prassi esecutiva estemporanea, delle tecniche d’arrangiamento e d’improvvisazione .
This is a open book for my Italian students. Articles of my thesis in Italian will be translated in time in English for seminars, demonstrations and/or concerts for Contact: https://chromharp66.com/contact/
Introduzione Jazz Harp Thesis

Capitolo 1: Analisi della prassi esecutiva estemporanea nella storia dello strumento

Rhythm, call and response, interlocking, time line asimmetric

L’arpa in Sud America durante la colonizzazione degli Spagnoli

Buzzing (rumore di fondo): la distorsione del suono puro dell’arpa

Forme musicali ed improvvisazione in Africa

La Melodia e i Modi

Ministrel, trovatori e giullari

Irlanda

Improvvisatori nomadi Italiani: i Viggianesi

L’Arpista poeta Griot: letteratura e musica vocale

Armonia: Ars Nova e il Rinascimento

La villanella cinquecentesca

Il Cinquecento

500: arpe a due e tre ordini

Il Madrigale la nascita dell’Opera – l’Orfeo

Welsh triple harp

Spagnoli e Portoghesi: il Barocco

L’arpa ad una fila di corde: dagli uncini alle forchette

The reappearance of the chromatic harps 6/6, 5/7

Capitolo 2: Arpa Jazz

Harpo Marx

Alcuni brani tratti dell’ autobiografia di “Harpo Speaks”

Casper Reardon

Adele Girard

Dorothy Ashby

Alice Coltrane

Capitolo 3: Technical and structural comparison between the Pedal Harp and the Chromatic Harp 6/6 (part 1)

Suoni enarmonici o omofoni: L’Arpa a pedali enarmonica o tonale (diatonica)? Enharmonic sounds or homophones: The enharmonic or diatonic pedal Harp? 

Capitolo 4: (F.E.P.A. technique) Fast En-harmony for Pedal Harp

Confronto arpa a pedali ed arpa cromatica 6/6 (parte 2)

Confronto arpa a pedali e arpa cromatica 6/6 (parte 3)

Appendice

Conclusione

Ringraziamenti

Bibliografia

Discografia

Materiale Bibliografico, Discografico e Sitografico diviso per capitoli

Arpa Jazz