What is the PedalPad?
Invention of the didactic product of Vanessa D’Avers and
realization by CoMMusic Fab Lab Association – Pedal Pad (c)
The memorization of the combinations I had devised was more developed and without thoughts of ruining the mechanisms of the harp using the PEDAL PAD. I started to get the idea when I saw my husband practicing with the snare pad, so I was automatically wanting to do the same thing but with a light pedal to carry everywhere and learning to finally have no more worries, to study without thoughts, scales chords , to try out the harmonic combinations of the new arrangements, etc. at various times I did not have a pedal harp, so I asked my father to build my PedalPad to practice.
In practice, the pedal PAD is a silent pedal that is not connected to a tailpiece, it is a real simulator, which allows the practice and the exercise of the movements of the pedals without the aid of a real harp. It is useful both to memorize but also to avoid using these didactic practices to wear the internal mechanics of the instrument too quickly.
I personally use it to study for demonstrations of exercises, during seminars because while a student is practicing with the harp is the best way to show the combinations or to test them without moving or without having two harps available. It was also useful to explain to composers and arrangers the mechanism of a harp, some classes use it and feel comfortable manipulating a pedal pad, rather than pushing a pedal of a harp feeling in awe because it is an expensive and not immediate instrument like a piano.
How to learn to develop the potential of this educational tool?
All the informations and exercises to use the pedal pad are available in F.E.P.A. technique Fast Enharmony for Pedal Harp.
A method that presents three increasing levels of difficulty that train harpists, composers and arrangers in all musical genres to orient themselves among the thousand harmonic possibilities offered by the pedal harp.
Pedal Pad – Didactic tool for harpists, composers and arrangers
It’s a innovative tool to learn difficult passages of traditional study without ruin the real pedal harp and to learn the harmony on the pedal harp.
(F.E.P.A. Technique Fast Enharmony for pedal harp – Book associated to the use of the Pedal Pad)
Discover the price and order it here: http://www.commusicenter.com/product/pedal-pad
The total price is for the pedal pad is inclused the international World shipping .
The pedal pad is handmade product on commission, so after your order payed and your comunication for email, the production will take up to 30 days.
With the pedal pad you will have a self-maintenance kit with the relative technical explanation. The pedalpad does not need an external technician to regulate it.
Content of order:
1 International Shipping
1 Pedal Pad
1 self-maintenance kit
1 relative technical explanation
1 choose your favorite color
1 Book F.E.P.A. Technique Fast Enharmony for Pedal Harp
Cos’è la PedalPad ?
Invention of the didactic product and realization of Vanessa D’Aversa – Pedal Pad (c)
La memorizzazione delle combinazioni che avevo ideato si è sviluppata maggiormente e senza pensieri di rovinare i meccanismi dell’arpa usando la PEDAL PAD. Iniziai ad avere l’idea quando vedevo mio marito esercitarsi con il pad del rullante, perciò mi venne automatico voler fare la stessa cosa ma con una pedaliera leggera da trasportare ovunque ed imparando così finalmente non avere più preoccupazioni, per studiare senza pensieri, scale accordi, per provare le combinazioni armoniche dei nuovi arrangiamenti ecc. in vari momenti non avevo a disposizione un’arpa a pedali, chiesi quindi a mio padre di costruirmi la mia PedalPad per esercitarmi.
In pratica la pedal PAD è una pedaliera muta che non è collegata ad una cordiera, è un simulatore reale, che permettere la pratica e l’esercitazione dei movimenti dei pedali senza l’ausilio di un’arpa reale. È utile sia per memorizzare ma anche per evitare con queste pratiche didattiche usurino troppo velocemente le meccaniche interne dello strumento.
Io personalmente, la utilizzo per studiare per fare dimostrazioni degli esercizi, durante i seminari perché mentre un allievo si esercita con l’arpa è il miglior modo di far vedere le combinazioni o farle testare senza muoversi o senza avere due arpe disponibili. È stata utile anche per spiegare a compositori ed arrangiatori il meccanismo di un’arpa, alcune classi la utilizzano e si sentono a loro agio manipolare una pedal pad, piuttosto che spingere un pedale di un arpa sentendosi in soggezione perché è uno strumento costoso e non immediato come un pianoforte.
Come imparare a sviluppare le potenzialità di questo strumento didattico?
Tutte le informazioni e le esercitazioni per utilizzare la pedal pad sono presenti nei libri F.E.P.A. technique Fast enharmony for Pedal Harp nella versione italiana F.E.P.A. Technique – Enarmonia Estemporanea per l’arpa a pedali.
Un metodo che presenta tre livelli crescenti di difficoltà che allenano arpiste, compositori ed arrangiatori in tutti i generi musicali ad orientarsi tra le mille possibilità armoniche offerte dall’arpa a pedali.
Pedal Pad – Strumento didattico per arpisti, compositori e arrangiatori
È uno strumento innovativo per imparare passaggi difficili dello studio tradizionale senza rovinare la vera arpa a pedali e imparare l’armonia sull’arpa a pedali.
( F.E.P.A Technique Enarmonia Estemporanea per l’Apra a Pedali – Libro associato all’uso della Pedal Pad)
Scopri il prezzo ed ordina qui: http://www.commusicenter.com/product/pedal-pad
Il prezzo totale è per la pedaliera è compresa la spedizione internazionale.
La pedaliera è prodotta a mano su commissione, quindi dopo il tuo ordine pagato e la tua comunicazione per e-mail, la produzione richiederà fino a 30 giorni.
Con la pedaliera avrai un kit di auto manutenzione con la relativa spiegazione tecnica. Il PedalPad non ha bisogno di un tecnico esterno per regolarlo.
Contenuto dell’ordine:
1 Spedizione Internazionale
1 Pedal Pad
1 kit di auto-manutenzione
1 spiegazione tecnica relativa
1 scegli il tuo colore preferito
1 libro F.E.P.A. Technique Enarmonia estemporanea per Arpa a Pedali
Review Link by Vida de Harpista about F.E.P.A. Technique and Pedal Pad
Los pies son traviesos y a veces se mueven sin que se lo mandes. En obras en las que hay que cambiar varios pedales seguidos, a veces me encuentro que mi pie izquierdo estaba en el pedal de Do y que tengo que volver a mover ese pedal, pero mi pie se ha ido al pedal de al lado. Una buena manera de practicar estos pasajes es hacer primero los movimientos de pedal mientras cantamos la melodía o marcamos el pulso con palmas, de manera que moveremos los pedales exactamente en la parte del compás que corresponda. A continuación practicaremos cada voz junto con los pedales y por último lo uniremos todo. De esta manera podemos focalizar nuestra atención en lo que hacen los pies y ver si están «paseando» de un pedal a otro innecesariamente. Que sepáis que incluso han inventado una caja de pedales para practicar. Yo no he tenido ocasión de probarlo pero me parece fantástico que a las arpistas se les ocurran este tipo de recursos para mejorar y enriquecer nuestro mundo.
I piedi sono maliziosi e a volte si muovono senza il tuo comando. Nei lavori in cui devono essere cambiati diversi pedali di seguito, a volte mi accorgo che il mio piede sinistro era sul pedale C e che devo spostare di nuovo quel pedale, ma il mio piede è passato al pedale successivo. Un buon modo per esercitarsi con questi passaggi è eseguire prima i movimenti del pedale mentre si canta la melodia o si batte le mani, in modo da muovere i pedali esattamente nella parte corretta del ritmo. Successivamente eserciteremo ogni voce insieme ai pedali e infine metteremo tutto insieme. In questo modo possiamo concentrare la nostra attenzione su ciò che stanno facendo i piedi e vedere se stanno “camminando” da un pedale all’altro inutilmente. Ti fanno sapere che hanno persino inventato una pedaliera per esercitarti. Non ho avuto la possibilità di provarlo, ma penso che sia fantastico che gli arpisti trovino questo tipo di risorse per migliorare e arricchire il nostro mondo.
The feet are mischievous and sometimes they move without your command. In jobs where several pedals have to be changed in a row, I sometimes notice that my left foot was on pedal C and that I have to move that pedal again, but my foot has moved on to the next pedal. A good way to practice these steps is to first perform the pedal movements while singing the melody or clapping, so that you move the pedals in exactly the correct part of the rhythm. Next we will practice each voice along with the pedals and finally put it all together. This way we can focus our attention on what the feet are doing and see if they are “walking” from pedal to pedal unnecessarily. They let you know that they even invented a pedal board to practice you. I haven’t had a chance to try it, but I think it’s great that harpists find these kinds of resources to improve and enrich our world.